wtorek, 3 maja 2011

Zamiast wioski... Ukraina !

Długi weekend dobiega końca...U mnie na Suwalszczyźnie chłodny i nieprzyjazny odpoczynkowi. Lecz na Ukrainie było ciepło i słonecznie.Wybór okazał się doskonały:)) Ukraina zielona i wspaniała. Lwów piękny i ponury zarazem. Przepiękne zabytki, cudne stare miasto....ale,ale.....zaniedbanie widać,brak troski o te wspaniałe zabytki. Podróż była męcząca ,lecz nie żałuję. Olesko, Krzemieniec, Żólkiew, Poczajów..... Kurcze ! Niezapomniane to przeżycie. Zobaczyć te nasze kresy .....


Cmentarz Łyczakowski - Lwów
Płaczka - cmentarz Łyczakowski
Cmentarz Orląt Lwowskich
Zamek oleski -miejsce urodzenia Jana III Sobieskiego
Poczajów - ławra prawosławna
 W Poczajowie zmieniłam się w babuszkę w chusteczce na głowie .... Kobiety nie mogą wchodzić do świątyń prawosławnych z gołą głową i muszą mieć kiecki!!!!

Krzemieniec - ruiny zamku
Widok zapierał dech w piersiach ! Niestety brak czasu nie pozwolił nam wdrapać się na górę !:( Lecz za to zwiedziliśmy dworek, w którym urodził się Julek Słowacki;)
Krechów - cerkiew na sprzedaż!!!!
Krechów - miejsce klasztoru braciszków prawosławnych.Piękne miejsce na Podkarpaciu. Budują cerkwie na sprzedaż !!!!
Żółkiew - miasto założone przez hetmana Stanisława Żółkiewskiego


Pozdrawiam serdecznie już z domowych pieleszy ! S.







3 komentarze:

  1. Piękna wyprawa, jeszcze tam nie byłam, na Lwowie kończyły się trasy handlowo-wycieczkowe, pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy tam nie byłam, ale może kiedyś, kto wie, piękna wyprawa, a ja - cóż przynajmniej dzięki Twoim fotkom jestem tan na chwilę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie, pięknie. cieszę się, że zwiedziłaś tak piękne miejsca. Mam nadzieję, że częściej będziesz mogła zwiedzać i wyjeżdżać. Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń