środa, 3 września 2014

Koniec... i początek....

Na koniec trochę ruszyłam się z mojej wioski, tak troszeczkę, niedaleko :). Zbyt daleko nie mogłam , bo już zbliżał się początek ;) Przyjaciele moi, nasi też mają swoją wioskę cudów. Tam właśnie wybrałam się na koniec ;). Urokliwe to miejsce z dala od dróg, tirów i hałasu. Gospodarz wioski, wraz z gospodynią lubują się w wytwarzaniu swojskiego jadła... Pyszne wędzone szyneczki, karkóweczki, boczusie , rybki... Język można połknąć i podwoić wagę ;) Tym razem gospodarz z gospodynią wyrabiali swojski salceson !
w tym uroczym kociołku , w pięknych okolicznościach przyrody salcesonik się warzył !


Jadłam i naprawdę powiem Wam , pyszny był !!!

Nie był to zresztą całkowity koniec niedalekich wycieczek. Prawdą jest powiedzenie "cudze chwalicie swego nie znacie" ! Tuż za rogiem mojej wioski jest druga równie piękna. Kukle. Tam powstała gliniana wioska. Wśród lasu, na pagórku z widokiem na jezioro. Kiedy pierwszy raz zobaczyłam reklamę glinianej wioski, pomyślałam, ze to pewnie jakiś skansen, do zwiedzania, i pojechałam dalej... Tymczasem okazało się, że wioska jest dla ludzi ;) !!! Można wynająć sobie domek z gliny... Domek zbudowany z gliny, słomy, drewna !



Jezioro Pomorze


Pięknie tam jest !!!

Resztę końca i początek początku ;) spędziłam w swojej wiosce. Czuję już jesień , wbrew dacie na kalendarzu ! Myszy w mojej chatce harcują na całego... Pola zaorane, kolory jesienne na każdym kroku. Prace porządkowe, jesienne powoli się zaczynają. Zapach zaoranej ziemi, dym z ogniska, sucha trawa... Idzie jesień, mam tylko nadzieję, że będzie to prawdziwa polska złota jesień, by móc jeszcze trochę promieni ciepła złapać, by ziemniaki w ognisku powoli piec...

Moja wioska ubrana w jesienne kolory.









Pozdrawiam ciepło. S.

I znowu idę do szkoły ;)






5 komentarzy:

  1. jesień cudna kolorami swymi:):)

    Cudna też ta wioska:):) te domki, widoki!!!
    Pozdrawiam serdecznie
    Pat z Miszmaszowej Krainy:): kiedyś dziś już w Tęczowej:):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wróciłaś !!!! :) Cieszę się i uściski ślę !!! S.

      Usuń
  2. Cudna gliniana wioska. Mamy taki plan, żeby odbudować zabudowania gospodarskie w takim stylu. Piękne zdjęcia. Kociak podobny do mojego rozbójnika :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie widziałam glinianej wioski. Wiem, że gdzieś w Świecie takie są. Ale u nas w Polsce?
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń